Rubrika

Téma

Cesta na ostří nože

Článek výborně shrnuje dvě krajní pozice přístupu k Písmu. Zároveň si ale čtenář na konci může říct něco ve smyslu: A co já s tím, já musím řešit praktičtější věci. Jenže opak je pravdou. Oba dva směry mají hluboké dopady na životy jak jednotlivců, tak sborů. Proč? Protože oba dva extrémy nesprávně pracují s Písmem. Je-li Písmo základ našeho života a víry, pak špatné základy pokrucují i naše životy.
Téma

Reflexe mého teologického vývoje

Kdykoli se mám vyjádřit k některé ožehavé teologické či biblické otázce, mám často pocit, že mě tazatelé nevědomky nutí vybrat si mezi dvěma škatulkami. Buď jsi liberál, nebo fundamentalista. V tu chvíli mám chuť říci, že nejsem ani jedno, ale ani mix obojího. Liberálům nesedí, že lpím na Písmu, fundamentalisty provokuje, že si nad Písmem kladu otázky. Můj postoj je ovšem výsledkem dlouhého vývoje.
Téma

Moje cesta k víře

Moje cesta k víře byla trnitá. Mé obrácení bylo dramatické. Z nervózního intelektuála se stal usměvavý bráška s Biblí v ruce. Téměř ze dne na den. Přátelé, kteří mě k víře přivedli, byli lidé neučení a prostí. Byla to ta nejlepší léčebná kúra mojí intelektuální pýchy. Zároveň se ze mě jako mávnutím kouzelného proutku stal fundamentalista.
Téma

Do Tvých rukou, Pane

A Ježíš zvolal mocným hlasem: „Otče, do tvých rukou odevzdávám svého ducha.“ A po těch slovech skonal. Luk 23,46
Téma

Všenáprava

Jakou má lidstvo budoucnost? Směřujeme do pekel, nebo máme očekávat lepší zítřky?
Téma

Vytržení

Je biblická informace o vytržení pro nás dnes aktuální a je pro tebe radostně očekávanou nadějí, nebo se toho spíše obáváš?
Téma

Znamení doby

Jak dnes podle Bible a světových událostí čteš pro sebe i církev zvěsti o válkách, hladu, zemětřeseních a jiných znamení doby?
Téma

Pojetí času v Bibli

Jak rozumíš ‚týdnům‘ a jiným časovým údajům uvedeným v apokalyptických knihách Bible?
Téma

CO ČEKÁ LIDSTVO

Nauky o posledních věcech člověka (eschatologie) mají dvě podoby: individuální, jako způsob dosažení vlastní spásy, a kolektivní. Mezi typy kolektivních eschatologií vyniká zvláštní jev. V religionistice se odborně nazývá slovem „milenialismus“ a spočívá v přesvědčení, že lidstvo (anebo aspoň jeho významnou část) čeká v dohledné době dějinný zlom, po němž bude pro nějaký kolektiv lidí následovat dlouhotrvající pozemská blaženost, tedy stav, v němž bude eliminováno zlo a jeho důsledky. Dějinným zlomem přitom skončí takový svět, jak ho známe.
Téma